House for sale - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu House for sale - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu

House for sale

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise en Coos

28 Maart 2016 | Australië, Mandurah

Vanmiddag gaan we naar vrienden van Faye en Frans. Zij wonen ongeveer drie kwarier rijden van hier. Zij schijnen een bijzonder huis te hebben dat vorige week verkocht is, tenminste er is een optie op. De prijs is 850.000 dollars maar zo'n huis zou in Nederland aanzienlijk meer kosten, waarschijnlijk tegen de twee miljoen euro. Na een mooie mrit komen we daar aan en de bewoners Helena en Casey staan al op ons te wachten. Zoals alle Australiers die we tot nu toe hebben ontmoet zijn zij ook weer bijzonder vriendelijk. Het is een groot huis met een zwembad, zie de foto's.
Aan het eind van de miuddag gaan we weer terug maar deze keer via een kleine omweg. We kijken naar levende thrombolites die ouder zijn dan alles wat je verder op deze wereld kunt vinden. Erg interessant. Op weg er naartoe komen we ook kangaroos tegen. Die hebben we nog niet levend gezien. Het is lastig om er foto's van te maken omdat ze direct weghoppen als je in de buurt komt.
Rond een uur of zeven komen we weer thuis aan.

• 29 Maart 2016 - 09:48

Hein Wanders:

Hallo reizigers,

Als je de ruimte hebt, dan kan je ruim bouwen. Met inmiddels 17 miljoen inwoners op 41.000 vierkante km zal de prijs van een vierkante meter wel stijgen, de kavels worden duurder, de regering heeft meer geld nodig om het grote percentage van die 17 miljoen van een gratis inkomen te kunnen voorzien, de belastingen en heffingen worden hoger en dat verklaart het verschil tussen de Australische $ 850.000 en de € 2.000.000

Het huis ziet er perfect uit. Het doet me erg denken aan de huizen in de minder bevolkte staten van de USA, hoewel die bijna altijd in hout (en een soort spaanplaat) zijn opgetrokken, maar ook met grote garages en een gigantische keuken met een uitgebreid assortiment machines.

By the way: de enige reactie van me die ik terugvind is die van "Albany", maar ik heb ook gereageerd op Walking in Mandurah, Perth en Fremantle.
    Geen idee waarom die niet zijn overgekomen.

Hartelijke groeten en nog veel plezier,
    Hein en Wies

• 29 Maart 2016 - 12:30

Sabine:

Prachtig huis, beetje veel reistijd naar TNO elke dag!

Marie-Louise en Coos

Vanaf 15 maart tot 5 april gaan we weer naar Australië om onze vrienden te bezoeken. Deze keer gaan we niet rondreizen maar blijven we meer geconcentreerd in een kleiner gebied dan de vorige keer. In 2009 hebben we een lange rondreis gemaakt door geheel Western Australia. Het meeste daar hebben we dus al gezien. Nu gaan we op bezoek bij onze vrienden in Mandurah en gaan we vanuit die plaats wat trips maken in Zuid-west Australië. Het lijkt ons dat we ons daar uitstekend zullen vermaken. Vooral door het goede gezelschap en natuurlijk ook het fraaie weer!

Actief sinds 14 Jan. 2016