Jetty in Bussselton - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu Jetty in Bussselton - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu

Jetty in Bussselton

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise en Coos

31 Maart 2016 | Australië, Mandurah

Aan de boulevard van Busselton ligt een pier van bijna 2 kilometer lengte.We worden met een klein treintje naar het eind vervoerd. Daar aangekomern kun je een ruimte in met drie grote trappen naar beneden en dan ben je acht meter diep onder water en kun je het natuurlijke leven onder water bekijken. Zo mooi en realistisch heb je onderwaterleven nog nooit gezien. Echt prachtig. Tegen de oude palen van de vorige pier heeft zich prachtige koraal ontwikkeld met een uitgebreid vissenleven. Al die zoutwatervissen die je bij de aquariumhandelaar ziet, zie je hier in het echt. En van heel dichtbij. Werkelijk prachtige vissen die alleen zwemmen of in scholen van vele duizenden. Ik heb het idee dat je hier makkelijk een dag zou kunnen doorbrengen. Jammer is dat door het dikke glas van de vensters de foto's wat onscherp worden en de kleuren wat gedempt door de kleur van het glas. Maar ja, dat kan natuurlijk niet anders. Ik heb een poging gewaagd en die foto's komen er morgen op.
Na terugkomst aan de boulevard gaan we naar prive museum. Een ouder echtpaar is al jaren allerlei spullen aan verzamelen die in Busselton werden gebruikt zo'n honderd jaar geleden en hebben dat verzameld in een voormalige boterfabriek. Ook wel grappig maar niet spectaculeir.

• 31 Maart 2016 - 15:59

Sabine:

Na dit gelezen te hebben, ben ik erg benieuwd naar de foto's. Het aftellen is begonnen voor de terugreis begint! Liefs Sabine en de rest

• 31 Maart 2016 - 22:03

Waldo:

Klinkt gaaf zeg! Jullie worden goed bezig gehouden daar.

Groetjes MA&W

• 01 April 2016 - 12:14

Hein Wanders:

Dat ziet er allemaal fantastisch uit; veel mooier dan die enge beesten in de dierentuin van eergisteren. In Singapore was ook een keer in een dergelijk onderwater panorama: een glazen tunnel met een lopende band (een treintje paste er niet in denk ik). Maar geen mooie kleurrijke vissen, wel haaien en roggen, groot en klein.
    Die boterfabriek vind ik geinig. Je hebt overal van die verzamelingen die een goed beeld geven hoe mensen in andere omgevingen leven/leefden en welke attributen ze daarbij nodig hebben/hadden. Eigenlijk ben je dan in een soort cultuur-antropologisch museumpje. Een variant van dit soort attracties zijn winkels, waar ze spullen proberen te verkopen die wij zouden weggooien. Wederom in Singapore zag ik een reclamebord van een winkelier die wist waar hij mee bezig was: "We buy junk and sell antiques".
    Zoals Sabine opmerkt, komt de reis terug naar dit overvolle kikkerlandje al weer in zicht.
    Geniet maar goed van die laatste dagen>
    Groetjes,
    Hein en Wies

Marie-Louise en Coos

Vanaf 15 maart tot 5 april gaan we weer naar Australië om onze vrienden te bezoeken. Deze keer gaan we niet rondreizen maar blijven we meer geconcentreerd in een kleiner gebied dan de vorige keer. In 2009 hebben we een lange rondreis gemaakt door geheel Western Australia. Het meeste daar hebben we dus al gezien. Nu gaan we op bezoek bij onze vrienden in Mandurah en gaan we vanuit die plaats wat trips maken in Zuid-west Australië. Het lijkt ons dat we ons daar uitstekend zullen vermaken. Vooral door het goede gezelschap en natuurlijk ook het fraaie weer!

Actief sinds 14 Jan. 2016