Perth - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu

Perth

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise en Coos

24 Maart 2016 | Australië, Mandurah

Vanmorgen is het weer prachtig weer. We gaan met z'n twee met de trein naar Perth. Frans brengt ons naar het station in Mandurah en daar pakken we de trein. Het is even kijken om te zien hoe de ticketautomaat werkt maar er komt direct een vriendelijke stationsmedewerker om ons te wijzen hoe het moet. De rit naar Perth duurt ongeveer 40 minuten. Dan zijn we in het centrum in de belangrijkste winkelstraat, Murray street. Een oergezellige straat met musici zo hier en daar en gezellig uitziende winkels. We drinken op een terras koffie en schrijven de ansichtkaarten voor de thuisblijvers. Aan de overkant is een groot postkantoor waar ze direct op de post gaan.
Dan wandelen we op ons gemak van de ene straat naar de andere, allemaal even gezellig, en ook enkele passages in oude Engelse stijl. De winkels zien er allemaal behoorlijk groot en luxueus uit. We stappen een grote souvenirwinkel binnen om voor de familie wat leuke spuilletjes te kopen. Keuze genoeg dus we zijn er snel uit. Aan de rand van de stad aan Swan River is een heel nieuwe kade gebouwd die pas een paar weken open is, Elisabeth Quai. Geweldig fraai. Zelfs nog niet helemaal klaar. Hier en daar staan nog hekken omheen omdat er nog gebouwd wordt. We gebruiken bij een kleine restaurant een lunch. Aansluitend maken we een rondrit door het centrum met een nonstop bus. In een Belgisch restaurant gebruiken we het avondeten. Het is in de avond wat druk in de restaurants omdat iedereen morgen vrij heeft i.v.m. Goede Vrijdag.
Dan pakken we de trein terug naar Mandurah en halverwege bellen we Frans om ons weer op het station op te pikken. Was een leuke dag en we hebben genoten van de gezellig sfeer in Perth.

• 24 Maart 2016 - 14:53

Yvonne:

Herinneringen komen terug als je de foto's bekijkt.

Marie-Louise en Coos

Vanaf 15 maart tot 5 april gaan we weer naar Australië om onze vrienden te bezoeken. Deze keer gaan we niet rondreizen maar blijven we meer geconcentreerd in een kleiner gebied dan de vorige keer. In 2009 hebben we een lange rondreis gemaakt door geheel Western Australia. Het meeste daar hebben we dus al gezien. Nu gaan we op bezoek bij onze vrienden in Mandurah en gaan we vanuit die plaats wat trips maken in Zuid-west Australië. Het lijkt ons dat we ons daar uitstekend zullen vermaken. Vooral door het goede gezelschap en natuurlijk ook het fraaie weer!

Actief sinds 14 Jan. 2016