Back to Mandurah again - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu Back to Mandurah again - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu

Back to Mandurah again

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise en Coos

23 Maart 2016 | Australië, Mandurah

Vandaag staan we met een behoorlijke regenbui op en het heeft het tot in de middag geregend. Je gelooft het niet maar we begonnen bijna te denken dat we in Nederland zijn. Aan de foto's kun je zien dat dat niet het geval is. We hebben het ontbijt gebruikt in hetzelfde restaurant als gisteren. Een uitstekende plek met een bijzonder fraai uitzicht. Om ongeveer 10.00 uur rijden we uit Albany weg voor een lange rit naar Mandurah. Je kunt hier wel aardig doorrijden maar met een beetje pech kom je een aantal roadtrains tegen en daar kom je niet zo snel omheen.
Onderweg komen we regelmatig stukken bos tegen die helemaal zwart geblakerd zijn door de bosbranden. Ziet er enigszins macaber uit maar na zo'n brand gaan de bomen en struiken toch wel weer blad maken en groeien gewoon weer door. Gek idee is dat veel van die branden aangestoken worden door pyromanen. Ze geven bijzonder veel schade en we hebben diverse huizen gezien die helemaal platgebrand zijn met alle schuren erbij. Moet een enorme schade geven aan mensen.
Om ongeveer vier uur in de middag komen we weer in Mandurah aan. Hier is het weer mooi weer en er is zelfs weer wat zon te zien. Na een uitstekend diner zitten we weer gewoon op het terras in de tuin. Morgen gaan we naar Perth met z'n twee. Frans brengt ons naar het station en we gaan met de trein naar de stad. Lijkt ons leuk om daar rond te wandelen. Het weer schijnt zonnig te worden.

• 23 Maart 2016 - 15:18

Sabine:

Ziet er weer prachtig uit!

Marie-Louise en Coos

Vanaf 15 maart tot 5 april gaan we weer naar Australië om onze vrienden te bezoeken. Deze keer gaan we niet rondreizen maar blijven we meer geconcentreerd in een kleiner gebied dan de vorige keer. In 2009 hebben we een lange rondreis gemaakt door geheel Western Australia. Het meeste daar hebben we dus al gezien. Nu gaan we op bezoek bij onze vrienden in Mandurah en gaan we vanuit die plaats wat trips maken in Zuid-west Australië. Het lijkt ons dat we ons daar uitstekend zullen vermaken. Vooral door het goede gezelschap en natuurlijk ook het fraaie weer!

Actief sinds 14 Jan. 2016