Mandurah and how it is changed - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu Mandurah and how it is changed - Reisverslag uit Mandurah, Australië van Marie-Louise en Coos Hoek - WaarBenJij.nu

Mandurah and how it is changed

Door: Coos

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise en Coos

18 Maart 2016 | Australië, Mandurah

Na een prettige nachtrust en een traag begin van de dag zijn we naar Mandurah gegaan om wat rond te kijken. Toen we hier de eerste keer waren had deze plaats een kleine 40.000 inwoners en was het een wat suffig kustplaatsje. Maar in de afgelopen 12 jaar is hier heel veel veranderd. Het aantal inwoners is zo ongeveer verdubbeld, het aantal wegen is sterk toegenomen en het is nu een echt luxe plaats geworden. Enorme dure huizen langs de kanalen die er al waren. Geen tuin rondom maar aan een kant een heel ruime ligplaats voor een behoorlijk grote boot. Heel erg duur en de bewoners van de plaats schijnen er nogal over te klagen dat het onbetaalbaar begint te worden. Maar...het is evengoed toch nog een mooie plaats vooral als je in het centrum komt dat gebouwd is rond een ruime baai. Als we langs de terrassen lopen komt een rondvaartboot langs met daarachter twee in het water dollende dolfijnen. Erg leuk om te zien.
Als we wat gedronken hebben gaan we naar een nieuw winkelcentrum dat pas gisteren geopend is. Enorm grote winkels en ook weer behoorlijk luxe. Behoorlijk wat groter dan je ze bij ons gewend bent. Faye en Frans zijn ook nog niet eerder in dit winkelcentrum geweest. Er is ook een enorme parkeerplaats omheen gebouwd. Het is even wennen, de knusheid van 12 jaar geleden is weg.
Overigens is de temperatuur vandaag zo'n 32 graden met een strak blauwe hemel. Prachtig weer. Goed uit te houden.

• 18 Maart 2016 - 12:30

Hans De Harde:

Fijn dat jullie het zo snel al naar de zin hebben. Misschien moeten jullie de locatie nog even aanpassen aan jullie verblijfplaats. Voor ons zijn jullie in Nederland terwijl de foto's en de verhalen wel het tegendeel bewijzen.

Veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes
    Hans

• 18 Maart 2016 - 17:44

Hans:

Bij jullie lekker rustig, warm en gezellig.
    Wij zitten in Brussel en is er vlak bij ons weer de jacht geopend op een paar terrorisren.
    Ga morgen maar niet naar het centrum van Brussel.
    Jullie veel genieten.
    Nel en Hans

• 21 Maart 2016 - 10:30

Yvonne:

Wat ziet dat er heerlijk uit. Herinneringen komen weer boven. Geniet er lekker van en ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en foto's.

• 24 Maart 2016 - 08:41

Paula:

Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin, mooi weer in elk geval. hier valt het weer ook mee, af en toe zelfs zon. geniet er van, maak veel foto' s en doe de groeten aan Faye en Frans !

Marie-Louise en Coos

Vanaf 15 maart tot 5 april gaan we weer naar Australië om onze vrienden te bezoeken. Deze keer gaan we niet rondreizen maar blijven we meer geconcentreerd in een kleiner gebied dan de vorige keer. In 2009 hebben we een lange rondreis gemaakt door geheel Western Australia. Het meeste daar hebben we dus al gezien. Nu gaan we op bezoek bij onze vrienden in Mandurah en gaan we vanuit die plaats wat trips maken in Zuid-west Australië. Het lijkt ons dat we ons daar uitstekend zullen vermaken. Vooral door het goede gezelschap en natuurlijk ook het fraaie weer!

Actief sinds 14 Jan. 2016